Zdrowsza alternatywa dla tradycyjnych, smażonych placków ziemniaczanych. Można je upiec wcześniej i potem odgrzać (dobra opcja na przekąskę imprezową). Świetnie smakują z tatarem ze śledzia z kleksem jogurtu i kolendrą, ale bardzo dobre wyszły też zapiekane z pomidorem, bazylią i serem bałkańskim. Ja lubię jeszcze wersję na słodko: z powidłami śliwkowymi.

Co będzie potrzebne:

– 1 kg ziemniaków
– 1 łyżka jogurtu
– 1 jajko
– 4 łyżki mąki

Wykonanie:

Ziemniaki obrać, umyć i zetrzeć na tarce o średnich lub dużych oczkach (ja ścierałam w malakserze). Odcisnąć na sitku z nadmiaru wody, wymieszać z jogurtem (zapobiega ściemnieniu), dodać jajko i mąkę, wymieszać.
Piekarnik rozgrzać do 180°C z termoobiegiem lub 200°C bez. Piec na macie teflonowej lub natłuszczonym papierze do pieczenia przez ok 25 minut.

Podawać z ulubionymi dodatkami, np.wędzonym łososiem lub makrelą, pieczonymi burakami z serem kozim, tapenadą z oliwek lub klasycznie z kwaśną śmietaną, sosem grzybowym albo na słodko z cukrem czy powidłami.

image

Reklamy